-417 metre, Ölü Deniz- İsrail

Israil Gezisi / Ölü Deniz ( Dead Sea )

Tel Aviv’e Pazartesi gecesi çok geç bir saatte vardığımızdan dolayı, ertesi gün hem çok erken kalmamızı gerektirmeyen hem de daha rahat geçirebileceğimiz bir program yapmak istedik. Böylelikle ilk günün hedefi Ölü Deniz yani Lut Gölü’ne gitmek oldu. Böylelikle Ölü Deniz kenarında kurulan bir plajda keyif yapabilecektik.

Sabah kalkıp kahvaltımızı yaptıktan sonra, bir önceki gece yanında kaldığımızın arkadaşımızın Liwi’den aldığımız bilgiler ile yola koyulduk. Biz Tel Aviv’in Bağdat Caddesi olan Dizengoft Street üzerinde kalıyorduk. Buradan 5 numaralı otobüse binerek Central Station’a geldik. Buraya kadar herşey çok kolayken, Central Station’da bir anda kafamız karıştı. Hem kalabalık hem de karışık bir düzen ile karşılaştık. Önce ne yapacağımızı bilmez halde etrafımıza bakındık. En sonunda ise information desk’i bulup Kudüs’e nasıl gideceğimizi sorduk. Burada önemli bir bilgi: Ölü Deniz’e gitmek için önce Kudüs’e gitmeniz gerekiyor! Tel Aviv Central station’da 6. katta yer alan 607 numaralı perondan 405 numaralı otobüse binmek gerekiyor. Kudüse yaklaşık 1,5 saatte gidiliyor. Kudüs Central Station’dan ise 3. katta yer alan 5.perondan 486 numaralı otobüsü yakalamak gerekiyor. Dead Sea’ye yolculuk ise yine yaklaşık 1,5 saat sürüyor. Otobüslerde wifi var, böylelikle zaman geçirmek çokta zor olmuyor. Ölü Deniz’e gitmek için Filistin sınırınden geçmek gerekiyor. Aslında İsrail’de büyük şehirlerde bile neresi İsrail neresi Filistin pek belli olmuyor anladığım kadarı ile. Sınırı geçtikten ve biraz daha gittikten sonra ise otobüs Mineral Beach’e giriyor. Burada inebilirsiniz.

Mineral Beach’e girişi 50 Shakel kişi başı yani yaklaşık 11 euro. İsterseniz havlu ve dolap da kiralayabiliyorsunuz. Biz plaj keyfi yapmadan önce, kafeye oturup yerel humus ve yerel bira denedik. Humus lezzetli olmakla beraber, Türkiye’de yapılanların bana daha çok hitap ettiğini itiraf etmem gerek. Keyif yaptıktan sonra plaja indik.

Ölü Deniz’in en meşhur özelliği bir çok fotoğrafta da görülebileceği gibi , batmamak. Tuz seviyesi yaklaşık %35! Böyle olunca suyun üstünde hiç uğraşmadan asılı kalınıyor. Suyun gözünüze değmemesine önem göstermek gerekiyor. Feci yakıyor, başıma geldi, hoş bir deneyim değil. Ölü Deniz’in tuzlu suyu yanısıra çamuruda meşhur. Plajda çamura bulanmış bir sürü insan göreceksiniz. Denemeden dönmeyin. Çamurun hem cilt için hem de eklem, kas ağrıları için iyi olduğu söyleniyor. Daha önceki şu yazımızda belirtmiş olduğumuz gibi, çamuru paket halinde alabilirsiniz ama hava alanından almayı tercih edin. Ölü Deniz tuzu, suyu ve çamuru kullanılarak bir sürü kozmetik ürünü piyasaya sürülmüş. Çamur dışındaki krem vb. ürünleri şehirden almaya özen gösterin. Nedense hava alanında daha pahalı. Özellikle şehirde bir çok yerde olan Super Pharm’ları mutlaka ziyaret edin, promosyonlar oluyor.

Ölü Deniz insanı hem fiziken hem de ruhan dinlendiren bir yer bence. Suyunun verdiği şifa vücudumuza ama karşıda Ürdün kıyılarını izlerken, muazzam tonlardaki tepelerin suya düşen yansımalarını görmek ruhen dinlendirici bir aktivite. Güneş batmaya yakın daha da efsane oluyor.

Ölü Deniz’den dönmek için yine 486 numaralı otobüsü yakalamanız gerekiyor. Mineral Beach’teki çalışanlardan otobüs saatini sorabilirsiniz. Bize ana yola çıkmamız söylendi otobüsü yakalamak için. Bizde epey yürüyerek ana yolda bir durak bulup orada bekledik. Otobüs dönüştede Mineral Beach’e giriyormu hala bilmiyoruz.